Závislosť na počítači

1) Tom gluk: 2008-05-09 17:23:52
Tato stranka je pekne šulynovska

2) Tom gluk: 2008-05-09 17:23:54
Tato stranka je pekne šulynovska

3) Feri Macfričkins: 2008-05-09 21:09:12
súhlasím iba s predposledným odstavcom - ostatné sú mimo misu/ strata sociálnych kontaktov je užitočná vec

4) študent: 2008-06-17 18:13:50
Pekný článok je to pravda a zaujímavé =)
Ale taký závislácky Travian sa vymazať nedá, jediná možnosť je vynúť internet...

Mimo témy: Pán profesor nemusel ste odísť bez rozlúčenia + nechal ste veľa zlých známok pre študentov Kvarty , iba pár z nich prezentovalo svoj projekt, ostatný teraz dávajú projekty a dostanú takú istú dobrú známku ako tí čo to mali na čas a vedeli to .. Je to nespravodlivé .. Mal ste uzatvoriť známky keď ste odchádzal.
Veľa šťastia v živote nech sa Vám darí
študent Kvarty A čo prezentoval projekt ;)
Nechcem písať meno

5) Viliam Búr: 2008-07-11 01:56:12
Mrzí ma to voči niektorým žiakom, že som sa nerozlúčil, ale bolo to strategické rozhodnutie -- keby bolo vopred známe, kedy odchádzam, padla by disciplína úplne na nulu. Prinajmenšom na poslednej hodine by nikto nedával pozor ani nepracoval, lebo by bolo jasné, že už nič skúšať nebudem, a na ďalšej hodine sa bude dať zaklamať, že toto sa nepreberalo. Ak mi chcete niečo osobne odkázať, na stránke mám e-mail a icq; keďže na tejto škole už neučím ani nikdy nebudem, môžete písať na rovinu.

Na tie referáty som dal mesiac, no a potom som termín predĺžil o ďalší mesiac. Zo 71 žiakov (kvarta + kvinta) mi ich aj tak donieslo iba 15, z toho 10 na hodine a zvyšní do ruky v posledný týždeň. Ostatným som teda zapísal z referátu 0 bodov. Ale bolo mi jasné, že spravodlivá známka z toho na vysvedčení nebude. Keby som zostal do konca, asi by som bol nejako donútený rozdať dobré známky zadarmo... takto sa pod ne aspoň podpísal niekto iný.

Držím palce všetkým usilovným študentom, a prajem pekné prázdniny!

6) end: 2008-07-12 20:56:05
pravda, tato oblast by si zasluzila viac pozornosti.
ja som tiez trocha zavisli na mojej RSS citacke. asi by som ju mal niekedy preriedit. :P

7) Tomi Lee Corrino: 2008-09-26 13:17:30
myslim ze si to vystihol v skutku progresivne.
Ja som tiez o tom vela cital, aj protireakcie v casaku LEVEL.

no jednu vec tam nespomenul nikto, co je to vlastne zavislost?

Podla mna je to STAV veci, ked dotycny znacnu cast svojho zivota travi len jednou cinnostou.

Preto jedine co by mali rodicia robit, je aby deti donutili robit rozne cinnosti. Cize ches hrat CS, ok. 3 hod denne?
OKI, ale potom pojdes na 3 hod do fitka, 3 hod sa budes ucit, a 3 hod denne si budes citat knizku...
napriklad. Proste dat do dna ci tyzdna zopar roznorodych cinnosti.

Otazka druha je, ze len uzka specializacia v dnesnom svetezabezpeci cloveku moznost byt v danej oblasti MEDZI NAJLEPSIMI!

Preto je podla mna NUTNE pozerat na akukolvek zavislost cez skutocny ZMYSEL ZIVOTA! Pretoze len tak mozete niekomu oponovat co ma a co nema v zivote zmysel robit.

Vie niekto aky je zmysel zivota? Jediny multifuncny ktory poznam je to, aby robil clovek to co ho bavi. Pokial ho to nezahubi do par rokov, je to super konicek, pokail ano, tak je to jeho volba. Miliony ludi umiera predcasne na choroby, urazi, vrazdy, vojny. Tak preco nutit niekoho, aby robil nieco co ho nebavi, ale bude zit relativne dlho?

Jediny kto to Ppotrebuje je STAT! Pretoze pre toho je zaujimvi len obcan platiaci DANE. Menej uz obcan robiaci deti. a Pritom jedinym objektivnym zmyslom ZIVOTA (prirody) je mat potomkou, ktory budu mat potomkou.

8) Viliam Búr: 2008-09-26 15:08:11
Závislosť je jedna z tých vecí, ktoré je ťažké presne vystihnúť. Myslím si, že "značná časť života" nie je celkom ono... ak nejaký robotník trávi 12 hodín denne kopaním kanálov, to zvyčajne ešte nie je závislosť. Naopak, ak niekto nedokáže vypiť jeden pohárik alkoholu bez toho, že by si vzápätí objednal ďalších desať a spil sa do nemoty, to je závislosť, aj keby k tomu dochádzalo iba raz za mesiac. Dôležité je teda to, čo sa vo vzťahu k tejto činnosti odohráva v mozgu dotyčného.

Závislý človek funguje iracionálne. Akonáhle má príležitosť začať niečo robiť na počítači, alebo vypiť si pohárik, začne mu daná činnosť pripadať úžasná a neodolateľná, a všetky dôvody proti mu v tej chvíli pripadajú malicherné. Vlastne sa z pohľadu priorít pociťovaných v danej chvíli zachová racionálne (a keď je intelektuál, ešte si to aj vyargumentuje). Potom prídu zlé dôsledky, napríklad si uvedomí, že celé leto presedel pred monitorom, hoci chcel robiť niečo úplne iné, prípadne ho vyhodia zo školy, prípadne sa s ním rozvedie manželka a deti sa s ním prestanú stretávať... a vtedy si uvedomí, že robil hlúposť, a mal by sa zmeniť. Ale akonáhle príde ďalšia príležitosť, jeho priority sa prudko prepnú a zase je v tom.

Takže ja by som závislosť definoval ako stav, keď daná vec dokáže človeku výrazne prepnúť priority, v porovnaní s jeho dlhodobými prioritami. Závislosť je reálny biologický jav; je to spôsob poprepájania neurónov v mozgu. Vždy keď si zapamätáme nejakú vec, tak sa nám neuróny nejako poprepájajú, ale niekedy je tento proces podporený vhodnými chemickými látkami, a vznikne omnoho silnejšie prepojenie, ako by vzniklo za normálnych okolností. Ak si predstavíš mozog ako kovovú platňu, na ktorú každodenne ihlou vyškrabávame svoje skúsenosti, a dlhodobo vyryté hlbšie cestičky tvoria naše zvyky a zlozvyky, tak toto je ako keby niekto po tej ihle pobúchal kladivom, takže vznikne hlboká ryha, ktorú bežným postupom ťažko prepíšeš. Fyzická závislosť vzniká vtedy, keď nejaká chemická látka vyvoláva príjemné pocity, a zároveň uľahčuje zápis do mozgu, takže sa informácia "toto je príjemné" zapíše s extrémne vysokou prioritou. Psychická závislosť vzniká vtedy, keď je touto chemickou látkou nejaký hormón vytvorený v tele človeka, čiže nie dodaný zvonka.

Z tohoto pohľadu by rodičia mali nielen nútiť svoje dieťa robiť iné činnosti, ale najmä robiť iné *príjemné* činnosti; aby vedelo, že existuje viac ako 1 spôsob zábavy. A aj tie menej zábavné veci, čiže pracovné povinnosti, nejako spríjemniť, napríklad veselým rozhovorom počas práce, alebo pochvalou po jej dokončení. Ale to treba robiť už od malička, lebo ťažko puberťákovi predvedieš, čo je to dobrý pocit z dobre urobenej práce, keď ho v prvom rade nevieš nijako donútiť, aby nejakú prácu urobil, a už vôbec nie dobre.

9) Tomáš "Kusi" Kusenda: 2008-09-28 23:15:57
mno dost ste ma zaujali, naozaj skvele, ja som pred par rokmi pisal nieco podobne http://kusi.sk/clanky/2008-03-15/zavislost-od-pc-a-internetu
cerpal som z par zdrojov a bol som aj za psychologickou.

10) Tomi Lee Corrino: 2008-09-29 10:11:08
PEKNE SI DEFINOVAL ZAVYSLOST - FYZICKU AJ PSYCHYCKU.

len si troska rypnem, robotnik sice znacnu cast odmaka s lopatou, ale urcite pocas dovolenky sa knej nevrati ani keby cobolo. tu skor treba spomenut WORKOHOLIZMUS co je tiez zavislost. a zasa sa to da definovat len tym casom...

pretoze pokial ti branie drog ci ina zavislost zabere len 5 minut dennem nech je to akokolvek navikove, tak to cloveku zivot neznici, teda az na fakt, ze 5 minut zavislosti zaplati viac, ako dokaze zarobit za pol dna.

Ohladom vychovi, tak to je to co by sa malo na skolach ucit, ja by som to dal ako pvinny predmet. Pretoze pokial chce clovek viest motorove vozidlo potrebuje VODICAK, ale pokial chce mat dieta tak absolutne nic.

cize ja som za RODICAK, bez ktoreho rodic nedostane prispevky na dieta atd...

11) Tomáš Kubík: 2009-02-11 18:26:19
Dobrý deň!

Na Vašu stránku som natrafil úplne náhodou. A musím povedať , ZE STE MA VEĽMI ZAUJALI!! Prečítal som si články ohľadom Vašej zmeny zamestania...a musím povedať Že takyto realny pohľad na svet má dnes už bohužiaľ málokto! (Každí dnes väčšinou píše iba to, čo sa dobre predáva, a z čoho je zisk, teda iba to, čo LUDIA CHCÚ počut!! Som študent (Gymn. Vrútky štvrták) a poviem Vám, iba pár krát v živote sa stalo aby som niekede na web napísal pod niejaký članok svoj odkaz,názor. ALE VY ste ma NESKUTOČNE ZAUJALI! suhlasim s Vami (Ci o zavyslostiach alebo o tom ako to funguje v škole..) a som nesmierne potešený, že normálny ľudia stale ešte existujú! Ste jednym z nich. Aj keď Vás vobec nepoznám a na túto stranku som natrafil uplne náhodou, nedalo mi, neodkázať Vám , Že s Vami súhlasím, a vyjadriť Vám podporu. (Mna osobne poteší a motivuje, keď vidím u ľudí, že činnost ktorú robím ma ohlas, a nieje zbytočná.)

Prajem veľa síl a úspechov!

S pozdravom Tomáš Kubík
PS: dovolím si nechať tu odkaz na moju stránku, ktorá aspoň trocha ukáže moju identitu. Teda, nebojím sa povedať co si myslim vo vlastnom mene, a nie ako niektorí pod prezyvkami Anonym (narážam na tych frajerov, ktory Vám tu vypisujú svoje negatívne pripomienky, no asi nemajú dosť odvahy sa za ne aj postaviť.)
www.kubik.yw.sk

12) Tip: 2009-10-20 09:39:18
Ak mate zaujem o naozaj seriozne clanky, o inernete a zavislostiach; kliknite si na www.zodpovedne.sk

13) Mona: 2009-12-06 00:39:00
Tak základnou chybou vašich rozpráv o závislosti je nerešpektovanie skutočnosti, že každý človek je na niečom závislý. Umenie je vybrať si závislosť, ktorá ťa nezabije. :D

Moje závislosti napríklad sú:
1. kukanie do blba
2. leňošenie
3. jedenie (ale táto závislosť je priamo úmerná prežitému stresu :D)
4. písanie jebnutých komentárov na internete

Sledujúc tento zoznam musím konštatovať, že človeka môže zabiť úplne všetko, a tak je v podstate jedno, ako si vyberiete. Takže to prvé, čo som napísala, môžete odliftovať z hlavy.

Aby sme sa uber inteligentne dostali k ľudovej tvorivosti našich írečitých predkov tvrdiacich "Všetkého veľa škodí" a k tým aj k definícii závislosti. Človek je závislý v momente, keď prestáva rozumieť slovku "veľa". :D

14) sajko: 2010-07-02 20:24:03
je to totalna sprosto zakazat pocitac a basta fidli dat dietatu tak 2hodiny bavenia a dost ale cyril saq zaraba 100tisic mesacne ked nic nevie a iba spocitacami sa bavi jeho problemm potom je idiot za tolke peniaze by som si uzival kazdy den

15) Luko: 2011-09-19 21:44:28
Môžem povedať, že som bol závislý na hrách. 3 flash hry mi zobrali 6 týždňov života, to je 1000hodín. A dosť veľa mi zobral aj šach, tisícky 3minútových hier, ale hlavnou príčinou neboli tie hry, chyba bola inde. Takže aj po tomto si myslím, že hry samotné nespôsobujú závislosť. Dôležitý je celkový životný štýl, problém je keď idú dôležité veci bokom.

16) Neznámy : 2011-09-27 09:10:46
Bol som závisly na jednej hre Lara Croft.Už to pominulo,ale už niesom.S...m na závyslosti,pretoźe ich neznášam.Choď vonku s kamarátmi,na pc choď večer.Nezabudni,že kamarátov musíš jednoducho striedať ako oblečenie.


Nový komentár:

Autor: (web: )
Prosím zadaj výsledok: 2+2=